Heeft u vragen? Bel 085 - 30 32 659

Veel gestelde vragen

De antwoorden op de meest gestelde vragen hebben wij voor u alvast verzameld op deze pagina.  Heeft u een vraag waarop het antwoord er niet tusen staat? Wij horen het dan graag.

Hoe kan ik jullie bereiken? 
Onze klantenservice staat op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur voor u klaar om uw vragen snel en adequaat te beantwoorden.  De mensen bij de klantenservice hebben bovendien uitgebreide praktijkervaring met vrijwel alle producten die we verkopen. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 085 - 30 32 659  of per e-mail op info@mepra-store.com.


Hoe kan ik een bestelling plaatsen? 
Op iedere productpagina kunt u middels de button 'In winkelmand' het product in uw winkelmandje stoppen. Wanneer u dat heeft gedaan komt u op de pagina met uw winkelmandje. Hier ziet u een overzicht van de producten die zich in uw winkelmandje bevinden. Wanneer u vervolgens op de knop 'Doorgaan met bestellen' klikt gaat u het bestelproces binnen.

Wij werken met een zogenaamde 'one-step-checkout'. Dat wil zeggen dat u gemakkelijk op 1 pagina alle gegevens kunt invullen die nodig zijn om een bestelling te plaatsen. Voordat u uw bestelling definitief maakt, door op de knop 'Bestelling afrekenen' te klikken, dient u het vinkje bij 'Ik heb mijn order gecontroleerd en bevestig dat alle informatie correct is ingevuld' aan te vinken. Hiermee geeft u aan dat u uw bestelling heeft gecontroleerd en alle informatie correct is ingevuld.

Wanneer u klikt op de knop 'Bestelling afrekenen' komt de koopovereenkomst tot stand. U verlaat vervolgens onze website en gaat naar de beveiligde omgeving van onze betalingsprovider Mollie (www.mollie.nl). 

Nadat wij de betaling hebben ontvangen zullen wij u bestelling versturen. Uitzondering is Klarna, wanneer wij de goedkeuring van Klarna hebben versturen wij uw order. U betaalt achteraf volgens de Klarna voorwaarden. Zie ook algemene voorwaarden onderaan de pagina voor de Klarna betaalvoorwaarden.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?
Bij ieder product is de levertijd aangegeven. Producten die in Nederland op voorraad zijn worden de volgende dag bezorgd indien voor 22 uur besteld op werkdagen. Producten welke vanuit Italië worden verstuurd hebben een levertijd van 2 tot 3 dagen. U ontvangt van ons een track&trace code om de bestelling te volgen. Wanneer u niet thuis bent zal de bezorger het pakket proberen af te leveren bij de buren. Indien de buren niet aanwezig zijn wordt een 2e aflever poging ondernomen op de volgende werkdag. Mocht u onverhoopt ook dan niet aanwezig zijn dan zal de bezorger het pakket afleveren bij een afhaalpunt in de buurt. U ontvangt een kaart waarmee u  de bestelling vervolgens bij het afhaalpunt kunt afhalen. Wij verzenden met PostNL, DHL of UPS.


Kan ik veilig betalen?
Door de beste technieken te gebruiken hebben wij onze website beschermd en bieden wij u alleen veilige betaalmethodes. U kunt hierbij kiezen uit iDEAL, PayPal, Apple Pay, Bancontact / Mr. Cash, KBC/CBC Payment Button, Belfius Direct Net, ING Home'Pay, overschrijving, creditcard (Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, Discover, Postepay, Cartes Bancaires), Sofort, Giropay, EPS, Przelewy24, MyBank, achteraf betalen via Klarna (Klarna Pay Later en Klarna Slice it) en VVV Cadeaukaart.

Zijn jullie prijzen inclusief BTW
Alle genoemde prijzen op onze webshop zijn inclusief BTW, tenzij anders staat aangegeven. De prijs die u op de productpagina bij een product ziet staan is de prijs die u betaalt. Hier komen geen transport- of orderkosten meer bij.

Waar komen jullie review vandaan?
Onze reviews worden verzameld door een onafhankelijke derde partij genaamd Kiyoh. Bezoekers die een bestelling plaatsen ontvangen na levering een uitnodiging via Kiyoh om onze producten en service te beoordelen. Om de echtheid van onze review te waarborgen maakt Kiyoh gebruik van diverse controlemaatregelen. Voor meer informatie over dit review beleid verwijzen wij u naar de website van Kiyoh (https://kiyoh.com/informatie-voor-consumenten/).

Wij hechten veel waarde aan de feedback van onze klanten. Deze feedback gebruiken wij om onze producten en dienstverlening continue te verbeteren. Wil je de ervaringen van andere klanten lezen, bezoek dan onze review pagina bij Kiyoh (https://www.kiyoh.com/reviews/1048072/mepra-store_nl?from=widget&lang=nl).

Kan ik mijn bestelling terugsturen? 
U ontvangt uw bestelling 14 dagen op zicht in huis. Mocht u niet tevreden zijn over het product dan kunt u deze indien redelijkerwijs mogelijk ongebruikt en in de originele verpakking zonder opgaaf van reden kosteloos retour sturen naar Mepra. Wij storten het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug, uiterlijk 14 dagen na ontbinding. Wel mogen wij wachten met terugbetaling tot wij het product hebben ontvangen, of u heeft aangetoond de producten te hebben opgestuurd.

Hieronder kunt u nog eens nalezen hoe dit herroepingsrecht exact werkt.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruik maken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (download hier het formulier als PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
U kunt de producten terugsturen naar: Mepra Store, Stadhoudersmolenweg 136, 7317AW Apeldoorn, Nederland

Retourneren is gratis. Nadat wij uw herroepingsformulier hebben ontvangen sturen wij u een DHL/PostNL retourlabel toe. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Hoe lang is de garantie termijn?
Door 100% handmatige kwaliteitscontrole garanderen wij de beste kwaliteit en staan we 100 procent achter ons product. Gaat uw product binnen 10 jaar na aankoop stuk dan vervangen wij dit kosteloos. Deze garantie geldt voor constructiefouten op de producten. Op de anti-aanbaklaag van de pannen geven wij bij normaal huishoudelijk gebruik 2 jaar garantie. Oververhitting is uitgesloten. De bodem van de pannen geleidt de warmte extreem goed. Hierdoor wordt op lagere temperatuur al het gewenste bak effect bereikt.

Naast deze fabrieksgarantie volgen wij uiteraard de wettelijke garantie waar u als consument recht op heeft. Deze wettelijke garantie houdt in dat een product datgene doet wat u er redelijkerwijs van mag verwachten. Als u op normale wijze met onze product omgaat en er ontstaat een gebrek dat niet veroorzaakt is door slijtage, dan zullen wij het product vervangen of repareren. U kunt uw rechten en plichten met betrekking tot de wettelijke garantie ooknog eens nalezen bij bijvoorbeeld de site van de Consumentenbond, zie:  http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/garantie/buiten-garantietermijn/

Ik heb een klacht wat nu?
Elke klacht nemen wij uiterst serieus. Bij een eventuele klacht vragen wij u deze via e-mail aan ons te melden op info@mepra-store.com. De ontvangst van uw klacht bevestigen wij binnen 1 werkdag. Na ontvangst van uw klacht streven wij naar een oplossing binnen 3 werkdagen. Dit kan zijn door de levering van een nieuw product of door het aanschafbedrag te retourneren. Dit bepalen we altijd in overleg met u. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht krijgt u een inhoudelijke reactie van ons.
U kunt ons bereiken op telefoonnummer 085 - 30 32 659 of per e-mail op info@mepra-store.com.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Ik wil meer informatie over:

  • RVS 18/10 - [link]
  • Bestek [link]
  • Koekenpannen [link]
  • Koekenpannen test [link]
  • Koperen pannen [link]
  • Stoompannen [link]
  • Andrea Mainardi [link]